Ahad, 2 Jun 2019


Suatu Permulaan (3)….

               Hari ini sudah masuk hari ke 28 bulan Ramadhan… Tetapi aku masih di takuk yang sama, atau mungkin makin teruk… Sepatutnya di bulan yang mulia ini, semua umat islam berkejar kejar untuk mendapatkan keampunan dan beribadat sebanyak-banyaknya bagi mendapatkan keredhoan dari Yang Maha Esa.
               Aku bodoh kerana langsung tidak mengambil peluang keemasan ini berusaha beribadah sebanyak-banyaknya, mendapatkan pahala sebanyak-banyaknya buat bekalan di hari akhirat kelak. Ya Allah, pada ketika ini dimana kedudukan aku disisi Mu Ya Allah… Aku berasa sangat lemah di dalam walaupun dari sudut luar aku sentiasa nampak tenang dimata orang lain. Adakah aku ini hamba mu yang terlalu ego???


               Setiap niat baik yang aku pasang, aku selalu gagal laksanakan… Apakah yang membuatkan terlalu berat bagi aku untuk beribadat kepada Mu… Bantulah aku Ya Allah… Sesungguhnya tiada tempat lain untuk aku berserah dan memohon hajat melainkan kepada Mu… Dan setiap apa yang berlaku pada diri aku, dengan izin Mu Ya Allah dan aku sentiasa redho dengan setiap kehendak dari Mu Ya Allah….

TAMAT


MBH
Sg. Ramal Dalam, Kajang, Selangor, Malaysia
02:05
02 Jun 2019
28 RAMADHAN 1440H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MAAF CAKAP (MOTIVASI Bab 1 : Perihal 3 jenis usia)                Seperti biasa setiap malam aku mesti tak boleh tidur, terpandang se...