Ahad, 2 Jun 2019


Suatu permulaan (2)…


      Dalam aspek kerohanian diri aku, zero!!! Setiap hari cuba untuk mencari kekuatan mengembalikan diri kepada yang ESA… tapi aku gagal untuk bagi yang terbaik, terlalu banyak dosa yang aku telah buat, sedang buat dan mungkin bakal buat… Aku lemah… Ya Allah bimbing aku kejalan yang Engkau redhoi..

             
        Dalam aspek pekerjaan… Aku rasa aku manusia paling teruk di tempat kerja, aku tahu aku paling dibenci sebab aku pemalas, tiada disiplin, suka bergantung dengan orang lain dan macam-macam lagi… Setiap hari masuk kerja tengah hari, dan abaikan tanggungjawab… Suka menyusahkan boss aku sendiri, aku kesian kat dia sebab dia sering dipersalahkan oleh boss-boss lain atas sebab masalah yang aku buat… Bila sampai di tempat kerja, tengok cara semua orang pandang aku, dengar peril-perli dari mulut orang lain kepada aku, sebenarnya sikit pun aku tak pernah salahkan mereka dan setiap kata-kata dari mulut orang lain tu datang dengan kesedaran dalam diri yang memang aku layak dilayan dengan cara yang begitu. Aku sedar apa yang aku dah buat… Aku sedar dimana silap aku… Aku tahu yang aku kena berubah demi kebaikan semua pihak termasuk diri aku sendiri…
            
            Setiap malam sebelum tidur, aku pasang niat dalam hati… Supaya esok aku nak buat lebih baik dari hari ni…

BERSAMBUNG


MBH
Sg. Ramal Dalam, Kajang, Selangor, Malaysia
04:14
17 May 2019
12 RAMADHAN 1440H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MAAF CAKAP (MOTIVASI Bab 1 : Perihal 3 jenis usia)                Seperti biasa setiap malam aku mesti tak boleh tidur, terpandang se...