Jumaat, 17 Mei 2019


Suatu permulaan…

 

Assalamualaikum kepada semua…

               Aku ingin mula menulis… kisah apa? Aku sendiri tak tahu, tulis apa yang terlintas di hati dan di fikiran… Mungkin sekadar untuk meluahkan apa yang dirasa atau pendapat yang ingin aku sampaikan…

               Nak meluahkan apa yang dirasa pada fb, ig, twitter atau apa-apa saja ruang media social yang lain aku rasa kurang selesa. Mungkin sebab ramai kenalan disana dan akan dianggap meroyan, mabuk, emo, dan lain-lain tanggapan yang aku rasa negative… Di sini,aku rasa mungkin tiada siapa yang akan baca…

               Post-post aku sebelum ni telah aku delete sebab aku rasa itu bukan diri aku yang sebenar, hanya copy paste kata2 orang lain, ceramah-ceramah orang lain, penulisan-penulisan orang lain dan semua nya dari orang lain, tiada yang dari jiwa aku yang sebenar…

               Aku akan cuba menulis apa saja yang aku cuba sampaikan dari jiwa aku sendiri… Untuk permulaan biarlah seminggu sekali atau dua minggu sekali, aku akan perbaiki cara penulisan aku kearah lebih baik walaupun dalam keadaan santai… Aku bukan orang akademik yang mahir untuk membuat penulisan yang sedap dibaca oleh masyarakat, tetapi aku seorang manusia yang ingin menambah baik setiap aspek dalam kehidupan aku…

               “Suatu Permulaan” ini aku tulis ketika aku dalam keadaan yang sangat “kosong”, kosong yang aku maksudkan adalah kosong dengan arah tuju… Aku rasa dalam setiap aspek hidup aku sekarang kedudukan aku paling bawah sekali…Mungkin dilantai, atau mungkin dalam tanah yang tiada siapa kisah dan pandang…


BERSAMBUNG

MBH
Sg. Ramal Dalam, Kajang, Selangor, Malaysia
04:14
17 May 2019
12 RAMADHAN 1440H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MAAF CAKAP (MOTIVASI Bab 1 : Perihal 3 jenis usia)                Seperti biasa setiap malam aku mesti tak boleh tidur, terpandang se...